Snacken in de baan

blog_edamaneknoflookparm

Vijf geweldige tussendoortjes voor een ‘boost’ in de baan

De vraag ‘Wat moet je eten tijdens een rondje golf?’ zou je eigenlijk moeten beantwoorden met een andere vraag: ‘Op welke hole bevind je je dan?’. Om de 6 holes zou je je eetpatroon namelijk moeten veranderen. Vaak pak je van huis snel wat koekjes uit de la mee of smeer je een boterham. Maar na 6 holes, als je een beetje honger begint te krijgen, is het resultaat vaak verkruimelde koekjes en een geplette boterham. Dan maar na hole 9 naar het clubhuis om iets te halen, maar veel verder dan een Mars of Snickers komen we vaak niet, maar dit is verre van ideaal voor een rondje golf. De suikerboost die je daarvan krijgt zorgt voor zo een 3 holes aan energie, terwijl een rondje golf toch echt 18 holes telt…

Knoflook eblog_edamaneknoflookparm150x150damame
Edamame watte…? Eigenlijk is het gewoon een soort verijdelde tuinboon uit China, maar het is een ongelooflijk goed tussendoortje voor op de golfbaan. Door de vele vezels en de makkelijke bereidingswijze kan zelfs de slechtste kok dit niet verpesten!

Benodigdheden: 300 gram tuinbonen, zout, knoflookzout, (chilisaus)

Bereidingswijze:
Kook de edamame in zout gekookt water gedurende 5 tot 6 minuten. Voeg knoflookzout toe en je bent klaar om te gaan! Voor de smaak kan ook een beetje chilisaus toegevoegd worden.

SONY DSCKomkommersandwiches
Komkommer is de ideale snack, maar vaak niet al te lekker los. Door twee komkommers op elkaar te leggen met een vulling ertussen, blijft het gezond, maar wordt het ook nog eens lekker. Let wel op, een komkommer blijft het lekkerst indien deze niet warm is, dus neem een koelboxje mee!

Benodigdheden: ½ komkommer, humus, kruidenkaas, gekruide geitenkaas

Bereidingswijze:
Snij de komkommer in schijfjes en dep deze droog met een doekje. Kies een vulling die je lekker vindt en smeer deze op een komkommerschijfje en druk er een andere bovenop. Heerlijk verkoelend!

blog_popcorn150x150Popcorn
Popcorn is het ideale tussendoortje op de golfbaan: makkelijk te eten, vol met vezels en het allermooiste, te koop in de plaatselijke supermarkt! Natuurlijk is de gezoete versie minder goed dan de gezouten versie, maar nog steeds een goed tussendoortje.

 


blog_wortelchips150x150Gebakken wortelchips
Chips en een manier om je bal beter te volgen… Wat wilt u nog meer. Wortels zijn rijk aan vitamine A dat zorgt voor een verbeterd zicht. Daarnaast zijn ze ook nog eens heel lekker.

Benodigdheden: 2 à 3 grote wortels (geschild en heel dun schuin gesneden),  olijfolie, zeezout

Bereidingswijze:
Verwarm de oven voor op 180 graden, leg de gesneden wortels in een schaal en sprenkel een beetje olijfolie eroverheen. Leg de stukjes wortel allemaal los op een bakplaat met bakpapier, strooi wat zout eroverheen en leg ze gedurende 15 à 20 minuten in de voorverwarmde oven. Wacht tot de stukjes wortel droog en krokant zijn, maar pas op dat ze niet aanbranden.

blog_amandelen150x150Studentenhaver
Tegenwoordig is het geen geheim meer dat noten geweldig zijn voor je lichaam. Maar wat veel mensen niet weten, is dat dit wel ongezouten en ongebrande noten moeten zijn. Noten zijn een goede manier om langzaam energie in je lichaam toe te laten en het is heel makkelijk te vervoeren in een zakje. Studentenhaver is tegenwoordig niet meer het gewoonlijke noten en rozijnen-verhaal. Vaak wordt ook nog chocola toegevoegd of gedroogd fruit. Het is beter om te blijven bij de ouderwetse noten met rozijnen-versie. Zaden zijn ook erg goed om toe te voegen, zoals zonnebloempitten.

Benodigdheden: noten, noten en nog meer noten.


Bron: GolfDigest



There are no comments

Add yours